PEMBEKALAN ILMU DIGITAL MARKETING UNTUK MENINGKATKAN PENJUALAN KERUPUK BERAS PANTI ASUHAN ACHMAD YANI KOTA PONTIANAK

Authors

  • Anwar Azazi Universitas Tanjungpura, Indonesia
  • Hafidz Rifqi Alaydrus Universitas Tanjungpura, Indonesia
  • Aulia Ariandini Universitas Tanjungpura, Indonesia
  • Dela Agustin Universitas Tanjungpura, Indonesia
  • Agung Hidayat Pratama Universitas Tanjungpura, Indonesia
  • Adrian Bosrin Universitas Tanjungpura, Indonesia

DOI:

https://doi.org/10.46368/dpkm.v4i3.2848

Abstract

The Ahmad Yani Orphanage in Pontianak City faces challenges in marketing its rice cracker product due to limited knowledge of digital marketing. This community service aims to provide digital marketing knowledge to increase the orphanage's product sales. The method used includes lectures, discussions, and direct practice over one month with 16 participants. Activities encompass digital marketing training, Canva workshops, video content creation, new product development, and handicraft making. The results show improved participant understanding of digital marketing, ability to create promotional content, and new product development. The orphanage now has a more effective digital marketing strategy, attractive promotional content, and a new product (amplang) to market.

References

Anisah, G. (2021). Pelatihan Digital Marketing Menggunakan Platform Marketplace Shopee untuk Kelompok Pemuda Wirausaha di Desa Mulyoagung-Bojonegoro. MAFAZA : Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 1(1). www.quirk.biz

Donoriyanto, D. S., Indiyanto, R., Juliardi, N. R., & Syamsiah, Y. A. (2023). Optimalisasi Penggunaan Media Sosial sebagai Sarana Promosi Online Store pada Pelaku UMKM di Kota X. Jurnal Abdimas Peradaban: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 4(1).

Fironika, A. C., Kulbi, L., Karendra, A., & Maulita, A. L. (2024). Pelatihan Pembuatan Kerajinan Tangan Aksesoris manik – manik dan Pemasaran Digital Melalui Aplikasi Tiktok: Inovasi Kreatif dan Peluang Bisnis di Era Digital. Karunia: Jurnal Hasil Pengabdian Masyarakat Indonesia, 3(2), 146–152. https://doi.org/10.58192/karunia.v3i2.2213

Juwita, D., & Handayani, A. N. (2022). Peluang dan Tantangan Digitalisasi UMKM Terhadap Pelaku Ekonomi di Era Society 5.0. Jurnal Inovasi Teknologi Dan Edukasi Teknik, 2(5), 249–255. https://doi.org/10.17977/um068v2i52022p249-255

Qisthiano, M. R., & Pramana, D. (2023). Menggapai Keunggulan Promosi di Era Digital: Kolaborasi Canva untuk Peningkatan Ekonomi Lokal. Faedah : Jurnal Hasil Kegiatan Pengabdian Masyarakat Indonesia, 1(3), 243–249. https://doi.org/10.59024/faedah.v1i3.296

Sagita, G., & Wijaya, Z. R. (2022). Penerapan Digital Marketing Sebagai Strategi Pemasaran Bakmi Tando 07. EBISMEN : Jurnal Ekonomi, Bisnis Dan Manajemn, 1(3), 24–31.

Waruwu, S., Mendrofa, Y., & Gulo, S. (2022). Pengaruh Digital Marketing Terhadap Peningkatan Volume Penjualan. Jurnal Akuntansi, Manajemen dan Ekonomi (JAMANE), 1(2), 286–294. https://doi.org/10.56248/jamane.v1i2.46

Widiastuti, C. T., Azzahra, F., Prasetyani, E. T., & Fatkhur, D. F. I. (2021). Strategi Digital Marketing untuk Peningkatan Penjualan Jajan Tradisional UMKM di Kelurahan Mlatibaru Semarang. Jurnal RIPTEK, 15(1), 64–69. http://riptek.semarangkota.go.id

Downloads

Published

2024-11-01

How to Cite

Azazi, A., Alaydrus, H. R., Ariandini, A., Agustin, D., Pratama, A. H., & Bosrin, A. (2024). PEMBEKALAN ILMU DIGITAL MARKETING UNTUK MENINGKATKAN PENJUALAN KERUPUK BERAS PANTI ASUHAN ACHMAD YANI KOTA PONTIANAK. Dedikasi: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 4(3), 125–136. https://doi.org/10.46368/dpkm.v4i3.2848

Issue

Section

Articles

Citation Check