PEMBELAJARAN NHT BERSTRUKTUR ANTISIPASI DIDAKTIS UNTUK MENINGKATKAN KEMAMPUAN REPRESENTASI MATEMATIS

Mutazam Mutazam

Abstract


Abstract: This study aims to improve the ability of mathematical
representation and problem solving ability of students through
Numbered Heads Together (NHT) structured anticipation didactic.
model of this research is experiment with One group pretest-posttest
design. Based on the analysis, the result are (1) the ability
Representation views of ability before and after applied NHT there is a
significant increase (2) the level of effect given structured learning
model NHT didactic anticipation of the ability of mathematical
representation 41% representation capability for problem resolution
capabilities.
Keyword: numbered head together, didactic anticipation mathematical
representation ability,
Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk meningkatkan kemampuan
representasi matematis dan kemampuan penyelesaian masalah siswa
melalui model pembelajaran NHT berstruktur antisipasi didaktis. Bentuk
penelitian ini adalah penelitian eksperimen dengan bentuk One group
pretest-Posttest design. Berdasarkan hasil analisis data, diperoleh hasil
bahwa (1) Kemampuan Representasi dilihat dari kemampuan sebelum
dan sesudah diterapkan model NHT terdapat peningkatan yang (2)
Tingkat sumbangan yang di berikan model pembelajaran NHT
berstruktur antisipasi didaktis terhadap kemampuan representasi
matematis tergolong besar dengan 41 % kemampuan representasi
Kata Kunci: numbered head together, antisipasi didaktis, kemampuan
representasi matematis, kemampuan penyelesaian masalah




DOI: https://doi.org/10.46368/jpd.v4i2.113

Article Metrics

Abstract view : 63 times
PDF (Bahasa Indonesia) - 140 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c)



Contact:

Mastiah, email: jurnalpendidikandasar2010@gmail.com

STKIP Melawi Jl. RSUD Melawi Km. 04. Kec. Nanga Pinoh Kab. Melawi

__________________________________________________________ 

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.