UPAYA MENINGKATKAN MINAT BELAJAR SISWA PADA MATA PELAJARAN ILMU PENGETAHUAN ALAM (IPA) DENGAN MODEL QUANTUM TEACHING DI KELAS V SEKOLAH DASAR
Abstract
Abstract: The purpose of this study is to increase students' interest in the
subject of Natural Science. The method used in this research was
Classroom Action Research (CAR) by using learning Quantum Teaching
Model. The result of the research showed increases in students’ interest in
the subject of Natural Sciences on each cycle. From the results obtainedon
the pre cycle, students who were interested in studying Natural Science
amounted to 2 students, and on cycle I, the number of students who took
an interest in studying Natural Science is 4 students, whileon cycle II, the
figure of the students who were interested in studying Natural Science is 6
students.
Keywords: student interest, natural science learning (ipa), quantum
teaching model.
Abstrak : Tujuan Penelitian ini adalah untuk meningkatkan minat belajar
siswa terhadap mata pelajaran Ilmu Pengetahuan Alam (IPA). Metode
dalam penelitian ini ialah Penelitian Tindakan Kelas (PTK) dengan
menggunakan pembelajaran Model Quantum Teaching. Hasil Penelitian
adanya minat belajar siswa pada mata pelajaran Ilmu Pengetahuan Alam
(IPA) dalam setiap siklusnya, dari hasil yang didapat terlihat dalam pra
siklus, siswa yang berminat belajar mata pelajaran Ilmu Pengetahuan
Alam (IPA) berjumlah 2 siswa, pada siklus I, siswa yang berminat belajar
mata pelajaran Ilmu Pengetahuan Alam (IPA) berjumlah 4 siswa, dan
pada siklus II, siswa yang berminat belajar mata pelajaran Ilmu
Pengetahuan Alam (IPA) berjumlah 6 siswa.
Kata Kunci: minat belajar siswa, pembelajaran ilmu pengetahuan alam
(IPA), model quantum teaching.
Full Text:
PDF (Bahasa Indonesia)DOI: https://doi.org/10.46368/jpd.v3i2.84
Article Metrics
Abstract view : 113 timesPDF (Bahasa Indonesia) - 1438 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c)
Contact:
Mastiah, email: jurnalpendidikandasar2010@gmail.com
STKIP Melawi Jl. RSUD Melawi Km. 04. Kec. Nanga Pinoh Kab. Melawi
__________________________________________________________
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.